środa, 26 marca 2014

PLACKI ZIEMNIACZANE Z PŁATKAMI OWSIANYMI



Ile kucharek , tyle różnych placków. Ciężko jest zrobić placki idealne. Jedni lubią z cebulą inni wolą na słodko. W Niemczech jadłam z musem jabłkowym. A ja lubię najbardziej takie na ostro z cebulka i czosnkiem.  Robię je z płatkami owsianymi , dzięki temu są chrupiące.


1 kg obranych ziemniaków ( powinno się wybierać odmiany przeznaczone na placki)
1 łyżka soli lub przyprawy z solą
1 łyżeczka cukru

1 mała cebulka
2 jajka
1 ząbek czosnku
1 łyżka mąki pszennej
2 łyżki płatków owsianych
pieprz ziołowy
pieprz czarny mielony

Ziemniaki , cebulę  i czosnek utrzeć na tarce. Ja wrzucam do robota z funkcją tarcia. Jeśli w utartych ziemniakach zbiera się dużo wody , należy ją zlać i po odstaniu dodać mąkę która wytrąciła się na dnie. Przyznam się, że raz tak tylko zrobiłam. Do masy ziemniaczanej dodaje jajka, przyprawy , mąkę i płatki owsiane. Dokładnie mieszam i smażę  na rozgrzanym oleju. Z każdej strony 2-3 minuty. Podaje najczęściej z kefirem albo z sosem
.

2 komentarze :

  1. ooo to muszę spróbować z płatkami owsianymi, bo w sumie owsiankę lubię, płatki też, więc jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszę, bo wyróżniam Twojego bloga do Liebster Blog Awards. Jeśli masz chęć i ochotę, dołącz do zabawy ! www.dolcementemacchiata.blogspot.com

    Pozdrawiam DOLCEMENTE MACCHIATA

    OdpowiedzUsuń