piątek, 30 maja 2014

SYROP ZE ŚWIEŻEJ MIĘTY



Syrop ze świeżej mięty stanowi świetny , naturalny dodatek do lodów, herbaty i  drinków. Jest również składnikiem leków z domowej apteki .




30 gałązek mięty
2 litry wody
1 kg cukru
sok z ½ cytryny

Miętę oczyścić i odsączyć na sitku. Następnie zalać  wodą i doprowadzić do wrzenia. Gotować Ok 30 minut. Po tym czasie odstawić na 24 godziny w chłodne miejsce. Na drugi dzień odcedzić gałązki przez sito. Miętowy wywar posłodzić i dodać sok z cytryny. Gotować go jeszcze ok 40 minut. Można go nalewać wrzący do butelek bez ponownego pasteryzowania. Buteleczki ustawiać do góry dnem.

                                              


16 komentarzy :

  1. Bardzo lubię miętę, taki syrop to coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojoj mięta :-) mam jej na balkonie mnóstwo :-) dziękuje za przepis i zrobię go niedługo :-) niech miętka podrośnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. włsnie robię z dodatkiem melisy- mam nadzieje ze wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest wspaniały rewelacyjny do wody gazowanej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. czegos takiego szukalam

    OdpowiedzUsuń
  6. 30 gałązek - ale jakiej mięty - jest mięta co rośnie 15cm i mięta w moim ogrodzie- 50 cm - to bardzo nie precyzyjny przepis - a na 2 l wody 0,5 cytryny??? czy 0,5 kg cytryn? bo -0,5 cytryny to nawet nie zakwasi szklanki soku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam te mniejsze gałązki mięty takie ok 20 cm. Sok z połowy jednej cytryny. Jego zadaniem jest zachowanie jasnego koloru a nie zakwaszenie.

      Usuń
    2. Robię go od lat, im więcej mięty tym bardziej wyrazisty smak.

      Usuń
  7. Taki syrop kojarzy mi się bardzo z orzeźwiającym smakiem i zapewne tak jest, Zresztą mięta znana jest ze swoich właściwości. Ja jednak bardzo lubię syrop malinowy od https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/syropy który bardzo przypomina mi syropy robione przez moją babcię. Taki smak młodości, który można doskonale połączyć z gorącą herbatą. Dobry rozgrzewający napój na zimne dni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe czy z miodem byłby jeszcze pyszniejszy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miodu się nie gotuje bo straci całą wartość

      Usuń
  9. Czasami chodzi nam tylko o smak a nie o wartości odżywcze miodu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszedł pyszny, mój syn uwielbia ten syrop. Robiłam bo na zimę ale do zimy nie przetrwał😁

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię od lat, zamiast cytryny można dać kwasek cytrynowy... podobnie z melisy robie - polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe - wypróbuję. Chociaż ja nie powiem, bo staram się unikać soki/ syropy. No bo dla mnie ważne jest zdrowe nawodnienie, dlatego wybieram głównie wodę. Teraz to nawet chcę zacząć pić wodę alkaiczną https://ideau.pl , która jest jeszcze bardziej wartościowa i może wie korzyści wnieść dla organizmu.

    OdpowiedzUsuń