poniedziałek, 21 lipca 2014

NALEWKA Z ARONII




Od kilku lat sama robię nalewki, które umilają mojej rodzinie zimowe wieczory przy kominku. Moje ulubione to nalewka z aronii i czarnego bzu. Preferuję te mniej słodkie .

2 kg oczyszczonej aronii
2 litry wody
150 liści z wiśni
0,8 kg cukru

1 łyżeczka kwasku cytrynowego
0,5 l spirytusu

Aronię i  liście z wiśni zalać wodą i doprowadzić do wrzenia. Gotować na wolnym ogniu około 20 minut. Po tym czasie zdjąć z ognia dodać kwasek cytrynowy i odstawić do wystygnięcia. Następnie odcedzić przez sitko. W czystym wywarze z aronii rozpuścić cukier, cały czas mieszając. Gdy cukier się rozpuści, dodajemy spirytus i  przelewamy do butelek.  Nalewki odstawiamy na 3 m-ce w ciemne , chłodne miejsce, aby nabrała mocy i aromatu.

3 komentarze :

  1. Zrobiłem dokładnie według tego przepisy w dniu 01.09.2015 zalałem i czekam na efekt, lecz obawiam się, że może być za słaba (soczek) i potrzebował będę minimum 0,5 l spyrka dolać. Dam znać za parę dni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ją wzmocnić wg uznania. Ps. mój mąż też sobie wzmocnił :)

      Usuń
  2. No! w dniu dzisiejszym ją wzmocniłem o 0,5 l spyrolku i jest wyśmienita. Polecam i za rok robię znów.

    OdpowiedzUsuń