czwartek, 24 kwietnia 2014

STEFANKA Z KASZĄ MANNĄ


Jest to jedno z moich ulubionych ciast. Zachwycający smakiem i jakże zdrowy krem z kaszy manny- czegóż chcieć więcej. Ciasto przygotowuje kilka dni wcześniej, gdyż najlepiej smakuje dopiero po 2-3 dniach.
Składniki na ciasto:
0,5 kg mąki
1 szklanka cukru pudru  ja daje trzcinowy
1 kostka masła lub 200 gram margaryny
3 łyżki miodu
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 jajka
szczypta soli

Składniki na krem:
1 niepełna szklanka kaszy manny
1/2 szklanki cukru
1 szklanka cukru pudru
750 ml mleka
1 kostka masła

Mąkę siekamy z margaryną lub masłem. Następnie dodajemy wszystkie składniki i zagniatamy ciasto. gdy będzie już dobrze wyrobione, kule ciasta zawijamy w folię i wkładamy na pół godziny do lodówki. Po tym czasie wyjmujemy dzielimy na 3 części i pieczemy 3 placki. Każdy z nich piec około 15-20 minut w 175 stopni.  Blacha 25 cm x 30 cm.

Krem :

W mleku rozprowadzamy drobny cukier , dodajemy kaszę i gotujemy  kilka minut aż zgęstnieje. Zdejmujemy z ognia i zostawiamy do wystygnięcia.  Masło ucieramy z cukrem pudrem do białości i powoli dodajemy po łyżce ugotowanej wystudzonej kaszy, cały czas ucierając. Tak powstałym kremem przekładać placki. Ciasto pozostawić na 48 godzin w lodówce. Po tym czasie jest miękkie i rozpływające się w ustach.

2 komentarze :

  1. Super wersja stefanki, takiej jeszcze nie jadłam.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. a takiej stefanki chyba nie spotkałam, z czego co kojarzę. ciekawy przepis :]

    OdpowiedzUsuń