niedziela, 7 sierpnia 2016

RECENZJA Z TESTOWANIA OCZYSZCZACZA POWIETRZA PHILIPS AC3256



      


W dobie dzisiejszej cywilizacji zmagamy się z ogromną ilością chorób i alergii, moi synkowie również cierpią na alergie spowodowane pyłkami, kurzem i roztoczami. Naszą codzienną zmorą jest poranny katar, który często przechodzi w choroby układu oddechowego. Nie ważne czy to zima, czy lato, katar jest obecny zawsze. 


Testując oczyszczacz powietrza Philips AC3256 miałam nadzieję, że coś zmieni się na lepsze, ale nawet w najśmielszych oczekiwaniach nie marzyłam ,że aż tak zmieni się nasze życie.
Po rozpakowaniu kartonu i wyjęciu oczyszczacza wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że wygląda jak futurystyczny mebel i dzięki nowoczesnemu designowi doskonale dopasowuje się do wystroju dziecięcego pokoju. Jest łatwy w przenoszeniu. Obsługa urządzenia jest bardzo prosta. Oczywiście przed użyciem , zalecam przeczytać instrukcje obsługi.

                                         


W urządzeniu tym królują dwie technologie.
     

         


Dzięki technologii VitaShield IPS  powietrze jest filtrowane w bardzo naturalny sposób, bez zbędnych chemicznych środków. Już bardzo małe cząsteczki o wielkości zaledwie 0,02 um zostają wyeliminowane. Urządzenie to może wyłapać aż do 99,97 alergenów. I tu muszę wspomnieć, że ten drobnocząsteczkowy pył niewidzialny dla ludzkiego oka jest dla nas najbardziej szkodliwy, wdychany z powietrzem potrafi nieźle zaszkodzić małym alergikom. A powietrze  w naszych domach nie zawsze jest czyste, okazuje się , że wręcz odwrotnie jest bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz. W naszych domach czają się różne wirusy i bakterie.
         Druga technologia Areasense określa jakość powietrza w danym pomieszczeniu co możemy po krótkim czasie zauważyć na wyświetlaczu. Na naszych oczach zmienia się  liczbowy wskaźnik oczyszczanego powietrza.   




Oczyszczacz dostarcza nam świeże powietrze dzięki dwóm filtrom bardzo grubemu NanoProtect Hepa i wstępnemu filtrowi AC. Urządzenie to może skutecznie oczyścić powietrze w pomieszczeniu do 95m2 , dostarczając czystego powietrza do 367 m3/ godz. Wyłapując  prawie wszystkie szkodliwe wirusy, gazy, dym z papierosów i inne szkodliwe cząsteczki.



Nad bezpieczeństwem czystości powietrza czuwa czujnik Heathly air protect. Wymiana filtrów sygnalizowana jest zapaleniem się kontrolki. Gdy tyko kontrolka zaczyna się świecić,  niezwłocznie należy je wymienić ponieważ urządzenie posiada wbudowaną blokadę i urządzenie przestanie działać. Cieńszy filtr wstępny możemy umyć pod bieżącą wodą   i zaleca się jego wymianę co dwa lata, natomiast filtr właściwy należy wymienić raz na rok.

Po każdej wymianie filtrów należy zresetować urządzenie aby aktywować odliczanie żywotności filtrów.

O czystości powietrza informuje liczbowy wskaźnik cząsteczek PM 2,5 oraz 4 –kolorowy wskaźnik jakości powietrza.
Możemy wybrać tryb automatyczny lub też manualny i sami ustawić prędkość wentylatorów w trybach od 1 do 5. Ja przeważnie wybieram tryb automatyczny lub Antyalergenowy, by mieć pewność, że urządzenie jest właściwie ustawione.

                                              


Dzięki wbudowanemu zegarowi możemy decydować w  jakim czasie ma się włączyć oczyszczacz, bardzo praktyczne , gdy wychodzimy z domu i chcemy mieć oczyszczone powietrze zaraz po powrocie.

Świetnym rozwiązaniem jest przełączanie w nocy na tryb snu.  Oczyszczacz działa bardzo cichutko tylo 33 dB, wentylator pracuje w trybie 1, światła wygaszają się przez co nie zakłóca snu moim synkom. A ja mam pewność, że będą oddychać zdrowym i czystym powietrzem.



Przy pierwszym włączeniu urządzenia  w naszym pomieszczeniu unosił się zapach plastiku. Przy kolejnych cyklach pracy miałam wręcz wrażenie ,że powietrze jest chłodniejsze pachnie bryzą morską, a nieprzyjemne wonie zostają zneutralizowane.
Bardzo dużą zaletą tego urządzenia jest blokada rodzicielska wystarczy przytrzymać przycisk blokady przez trzy sekundy i już mamy pewność, że małe rączki naszych dzieci nie będą mogły nic przestawić.
                                                    



Bardzo ważny dla wszystkich alergików jest specjalny tryb antyalergenowy , który usuwa z powietrza większość alergenów. Aby  sprawdzić czy technologia wykrywania Aerasence faktycznie działa postanowiłam przeprowadzić test świeczek. Przełączyłam urządzenie w tryb antyalergenowy. Zapaliłam kilka świeczek, które po chwili zgasiłam. 
                            

Unoszący się dym  symbolizował dym z papierosa, oraz typowe alergeny. Wskaźnik liczbowy czystości powietrza gwałtownie zaczął wzrastać kolor niebieski stopniowo zmienił się w fioletowy i wreszcie czerwony.
                                    
        
 Wentylator przeszedł w najwyższy tryb pracy. W szybkim tempie oczyścił powietrze  dając mi pewność, że  znów oddychamy świeżym powietrzem wolnym od alergenów.
Po tygodniowym użytkowaniu stwierdzam, że jakość powietrza w pokoju dziecięcym jest nadzwyczaj doskonała. Poranny katar u moich synków ustał. Dzieci zasypiają bez problemów i śpią bardzo spokojnie. Ogólnie zauważyłam u nich dobre samopoczucie i większą chęć do zabawy. Również my dorośli odczuliśmy , że jakość powietrza jest dużo lepsza teraz. Wstajemy wyspani i pełni energii.




36 komentarzy :

  1. Jestem właścicielką nico innego oczyszczacza i jestem z niego bardzo zadowolona. Z czystym sumieniem mogę polecić zakup oczyszczacza do mieszkania lub domu, bo one naprawdę działają co znajduje odzwierciedlenie w kondycji zdrowotnej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam zależy mi na oczyszczeniu powietrza z kurzu, wprawdzie nie mam dzieci alergików, ale w moich pomieszczeniach unosi się mnóstwo kurzu i to po remoncie. Az wstyd mi przed znajomymi. Proszę mi napisać czy poleca Pani to urządzenie jako oczyszczacz z kurzu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam inny model tej firmy i jestem z niego naprawdę zadowolona, bo nie tylko oczyszcza, ale też nawilża powietrze co jest bardzo odczuwalne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak Pani oszacowała częstość wymiany filtrów?producent nie podaje tej informacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć bo urządzenie otrzymałam tylko do testów. I nie mam go już.

      Usuń
    2. Skoro trudno powiedzieć, to czemu podaję Pani informacje o wymianie co roku lub co dwa lata.? Może warto by sprawdzić to u producenta?

      Usuń
  5. Filtry do tego urządzenia są drogie. Wymiana raz na rok jest ok. Częściej to wychodzi drogo...Na infolinii Philips mówią ze zalezy to od powietrza i jak często urządzenie jest włączane. Zastanawiam sie nad jego kupnem, ale przez te drogie filtry sama nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  6. Skąd zatem informacja napisana przez Panią że cieńszy filtr wymienia się raz na rok a właściwy co 2 lata. Sama przecież Pani tak napisała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadałam pytanie ekspertowi z Philipsa i od niego mam takie informacje.

      Usuń
  7. Dziękuję za rozmowę i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm no właśnie, wszystkie te oczyszczacze są takie duże, a ja potrzebuję coś mniejszego i na prawdę bardzo ciężko taki znaleźć. A na duży nie mam miejsca. A wiem, że takie urządzenie robi różnicę, tym bardziej u nas by się przydał, kiedy mamy kominek i pył po prostu jest wszędzie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja akurat mam model Sharpa http://beautyinterior.pl/nowy-model-oczyszczacza-sharp/ Doskonale się sprawuje ;) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. u siebie testowałem model 4012/10 i też jesteśmy super zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej, ja ostatnio kupiłam model AC3256/10 - oczyszczasz powietrza Philips w https://homespot.pl/. Mam nadzieję, że będę z niego zadowolona tak jak Ty oraz posłuży mi na długo :)
    Czy miałaś jakieś problemy do tej pory ze swoim oczyszczaczem czy cały czas działa bez zarzutów?

    OdpowiedzUsuń
  12. Super, że sprawdził się u Was ten oczyszczacz powietrza. Myślę, że używanie go ma sens, gdy w domu mamy alergików lub mieszkamy w zanieczyszczonym mieście. Warto "do kompletu" dokupić mu rośliny oczyszczające powietrze, np. skrzydłokwiaty - piękne i praktyczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak się patrzy na pomiary czystości powietrza w większych miastach to aż strach wychodzić z domu. Oczyszczacz powietrza to niezbędnik moim zdaniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Woda to priorytet w kuchni, więc powinna być najwyższej jakości. Ja wybrałem do swojego lokalu filtry wodne kuna system.

    OdpowiedzUsuń
  15. słyszałam nie raz, że to dobre oczyszczacze. tak jak te maseczki https://zdrovi.pl/k/maski-antysmogowe/maski-antysmogowe-respro-ultralight/ też mają super opinie i nie są wcale drogie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nam coś takiego na pewno przyda się w zimę, kiedy ciężko się oddycha, bo przez ogrzewanie powietrze jest bardzo ciężkie. Już teraz sprawdzam różne oferty i czytam recenzję, ale już wiem na ten moment, że interesującą ofertę udało się znaleźć na stronie https://www.interblue.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Taki sprzęt bardzo dobrze się sprawdza w mieszkaniach, także i w biurach. Co do firm oczyszczaczy to warto także zainteresować się produktami od Sharp, bardzo są chwalone wśród klientów. Taki oczyszczacz z funkcją nawilżania https://matrixmedia.pl/oczyszczacz-sharp-ua-hg50e-l.html to na pewno będzie dobry zakup. Ma on wbudowany czujnik temperatury, zapachu, kurzu, wilgotności, dzięki czemu może sam automatycznie dopasować tryb pracy. Dzięki technologii Plasmacluster również usuwa zanieczyszczenia ze ścian, mebli, tkanin.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja także mam u siebie w domu oczyszczacz powietrza od zdrovi.pl i muszę powiedzieć, że jestem z niego bardzo zadowolona. Tym bardziej, że działa bez najmniejszego zarzutu i w sumie odkąd jest u mnie to nie miałam jeszcze chorych górnych dróg oddechowych.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przed zakupem oczyszczacza zawsze warto sprawdzić ranking oczyszczaczy powietrza https://www.airnaturel.pl/ranking-oczyszczaczy-powietrza/ żeby dowiedzieć się, które modele sa najbardziej polecane przez specjalistów i użytkowników.

    OdpowiedzUsuń
  20. Też mam w domu oczyszczacz. Wcześniej wydawał mi się nie potrzebny ale jak zaczęłam używać to jest ogromna różnica. Jakość powietrza jest całkiem inna. A niestety mieszkamy w centrum miasta dość dużego przy ruchliwej ulicy. I powietrze nie jest takie jak na wsi:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wyobrażam sobie nie mie używac oczyszczacza. Przy tak kiepskiej jakości powietrza jaka jest dzisiaj, zaraz pojawiają się infekcje, zwłaszcza u dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  22. Coraz więcej osób korzysta z oczyszczaczy powietrza. Na szczęście zwiększa się świadomość społeczeństwa na temat zagrożeń związanych z zanieczyszczeniem powietrza smogiem.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ooo super, podoba mi się ten oczyszczacz powietrza... Nie jestem pewna, ale chyba coś podobnego właśnie widziałam również w sklepie Max Electro . Muszę, jeszcze raz sprawdzić i chyba ostatecznie kupię sobie coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  24. Oczyszczacze Philipsa są naprawdę ok, zarówno cenowo jak i jakościowo. Sama używam Philips AC0830/10 i do tej pory sprawuje się świetnie

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo przydatny wpis :) Może ktoś akurat się skusi na ten model co Ty. Ja obecnie mam w domu MCK55W i szczerze mówiąc, to nie zamieniłabym go na nic innego. Bardzo dobrze sobie radzi i pobiera mało energii.

    OdpowiedzUsuń
  26. 42 years old Research Assistant II Emma Longmuir, hailing from Le Gardeur enjoys watching movies like "Whisperers, The" and Beekeeping. Took a trip to Phoenix Islands Protected Area and drives a Alfa Romeo 8C 2300 Castagna Drop Head Coupe. zobacz tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja posiadam w swoim domu https://lifeplanet.pl/oczyszczacz/sharp-ua-hg30e-b u mnie się on sprawdza. To dobrej jakości wydajne urządzenie. Oczyszczacz powietrza warto mieć w sowim domu. Tak uważam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Super wpis! Również zastanawiam się nad modelem oczyszczacza. Mówię sobie, że zdrowie to podstawa więc dobrze jest mieć u siebie takie urządzenie. Sprawdzam sobie te polecane modele https://homespot.pl/kategoria/oczyszczacze-powietrza i zastanawiam się, który z nich najbardziej ekonomicznie wyjdzie pod kątem wymiany filtrów. Może bylibyście w stanie coś doradzić?

    OdpowiedzUsuń
  29. Odkąd zdecydowałem się na zakup oczyszczacza powietrza na prawdę czuję różnice związaną z samopoczuciem w moim domu. Wybrałem urządzenie dostępne na stronie https://oxyshop.pl/oczyszczacze-powietrza/.

    OdpowiedzUsuń
  30. Posiadam bardzo podobny oczyszczacz. Zgadzam się z twoją recenzją w 100%

    OdpowiedzUsuń