środa, 3 września 2014

PYSZNE CIASTECZKA BAKALIOWO-OWSIANE, IDEALNA PRZEKĄSKA DO SZKOŁY

Mój synek zawsze mnie prosi o włożenie "czegoś słodkiego" do szkolnej śniadaniówki.  Zawsze mam problem co to ma być. Jestem zwolenniczką owoców, niestety mój syn nie zawsze je zjada. Dziś zrobiłam niesamowite ciasteczka, są naprawdę pyszne, kruche i tak naturalnie słodkie.

Składniki na ok 26 ciasteczek:

1 kostka masła ok 200g
1/2 szklanki cukru brązowego

1 jajko
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
pół łyżeczki cynamonu
2 łyżki sezamu
1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
1 szklanka orzechów włoskich
1/2 szklanki słonecznika łuskanego
1/2 szklanki migdałów
2 szklanki płatków owsianych (błyskawicznych)
1/2 szklanki rodzynek

1/2 szklanki suszonej żurawiny

Używałam bakalii firmy Bakalland.

                                                             

Migdały, orzechy włoskie, słonecznik i sezam najpierw należy delikatnie uprażyć. Ja wsypałam je na rozgrzaną patelnię i cały czas mieszając, krótko prażyłam (aż do zarumienienia). Następnie blenderem poszatkowałam  orzechy i migdały (niezbyt drobno).

W miseczce mieszamy wszystkie suche składniki tzn rodzynki żurawinę, orzechy, migdały, sezam, słonecznik. Dodajemy płatki owsiane cynamon, mąkę, sodę i proszek do pieczenia. Dokładnie mieszamy.

W osobnej miseczce ucieramy masło z cukrem, pod koniec ucierania dodać jajko.

Utarte masło połączyć z mąką i bakaliami.  Dokładnie wyrobić na jednolitą masę.

                                                                            
  Na blaszce wyłożonej papierem, układamy łyżką okrągłe ciasteczka. Ja użyłam małej foremki, w której formowałam łyżką małe ciasteczka.
                                                                   
    
Blaszki wkładamy do rozgrzanego do 180-190 stopni piekarnika. Pieczemy je około 20 minut. Po wyjęciu należy je zostawić do całkowitego wystudzenia. Są naprawdę pyszne. Idealna przekąska dla małych uczniów.

1 komentarz :