piątek, 29 sierpnia 2014

NIESAMOWITY JABŁECZNIK- KRÓL JEST TYLKO JEDEN

Przepis ten odnalazłam na jednym z blogów. Jabłecznik jest niesamowity, smakuje wyśmienicie, nie jest słodki, dla mnie po prostu mistrzowski.  Prosty w wykonaniu, bez dużej ilości cukru, bez jajek. Dodatek serka  waniliowego dodaje mu niesamowitego aromatu. W końcu odnalazłam swój idealny jabłecznik.


Składniki na blachę ok 30x 25cm:

250 g masła
200 g serka homogenizowanego
1 łyżeczka proszku
2,5 szklanki mąki
2 cukry waniliowe

jabłka 7-8
2 łyżeczki cynamonu
cukier puder do posypania

Masło, serek, cukier waniliowy zagnieść dodać  mąkę i proszek do pieczenia. Gdy ciasto będzie juz gładko wyrobione, podzielić na dwie części (jedna odrobinę większa od drugiej).
Większą część rozwałkować i ułożyć na blaszce. W międzyczasie obrać jabłka (można zostawić połówka, ja jednak pokroiłam na ćwiartki), oczyścić z gniazd nasiennych. Jabłka ułożyć jedno przy drugim na cieście, posypać cynamonem i przykryć drugą częścią ciasta cienko rozwałkowaną. Tak przygotowane ciasto piec w 180 stopniach około 55-60 min. 
                                                         


Po wyjęciu z piekarnika, wystudzić i posypać cukrem pudrem. Zapewniam,że szybko zniknie z talerzy.

6 komentarzy :

  1. Świetny przepis, nie znałam takiego przepisu na jabłecznik. Koniecznie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. WYJĄTKOWY ;ZJAWISKOWO SIE PREZENTUJE I NA PEWNO PYSZNY...;ZAPRASZAM NA MALINOWE CIASTO Z MASCARPONE POD BEZĄ:POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/07/malinowy-chrusniak.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż nabrałam ochoty na taki jabłecznik. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny przepis z którego skorzystałam na tym blogu i po raz kolejny jestem zachwycona :) Jabłecznik przyjemna rozkosz dla naszego podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie go robiłam i naprawdę jest niesamowity. Mistrzostwo

    OdpowiedzUsuń
  6. polecam bardzo pyszny mój maż bardzo lubi jabłeczniki ale ten go powalił na kolana i co tydzień na niedziele musi być :)

    OdpowiedzUsuń